Múdrosť dňa

Každý jeden deň máme príležitosť na zmenu

sobota 18. septembra 2010

Poradňa

Ako mám mamke vysvetliť, že by mi trebalo podprdy. Povedať jej o menštruácii. A podobne. Nemám starších súrodencov. A niekto vravel že na gynekológiu sa ide po prvej menštruácii.. Ako to mam povedať mamke?.. A ako jej budem vysvetľovať, že s niekým chodím? Pomooooc..!
Miss Stewart

Toľko otázok do jednej správy.. Človek to ani nemusí dočítať a hneď vie, že ty ani sama netušíš, kde sa problém naozaj nachádza. Odpoveď znie: v komunikácii s mamou.
http://213.215.107.236/magaziny/images/najmama/stories/Deti/Tinedzeri/mama_dcera_zdrava_vyziva_4.jpghttp://img.topky.sk/zivot/135491.jpg/internet-notebook-pocitac-rodicia-deti-rodina-mama-dcera-matka-foto-Shutterstock.jpg
Ako mohol tento problém vzniknúť?
- mamina niekomu povedala niečo, čo povedať nemala
- to, čo si jej povedala neskôr použila proti Tebe
- často mávate nezhody, preto nemáš najmenšiu chuť jej niečo takéto hovoriť
- poznáš ju a vieš, že by reagovala negatívne, napríklad keby si nájdeš priateľa
- nie je Ti príjemné s ňou hovoriť o veciach ako kupovanie podprdy- napríklad

Celé si to pekne rozdelíme na tri skupiny:

1. SKUPINA: čo by vedieť mala a do čoho má právo zasahovať
- určite by to mala vedieť, ak dostaneš menštruáciu. To je myslím samozrejmé. Je oveľa pohodlnejšie, keď sa nemusíš o nič starať, že Ti všetko kúpi ona, nie? A kde vidíš Ty problém? Ako jej to povedať tak, aby si sa necítila pri tom blbo. Napríklad... čo ja viem.. Normálne sa jej spýtaš, čím sa dá vyprať krv (samozrejme, že to vieš :D). Ak sa Ťa spýta že z kade, v pohode odpovieš že s nohavičiek a hotovo. Ona všetko pochopí a nebudeš musieť ďalej nič obkeciavať.
http://www.babinet.cz/obr2/Always3.jpghttp://deallocker.com/blog/wp-content/uploads/2009/11/ob-tampons.jpg

2. SKUPINA: čo môže, ale aj nemusí vedieť
- to záleží na Tebe a na okolnostiach, či budeš s maminou vyberať posprsenku, alebo to vybavíš s kamarátkou, ktorá má dobrý vkus (NIKDY nekupuj sama- viem čo hovorím!). Ak máš vlastné peniaze, pokojne to zafinancuj aj sama. Ale! Ak nemáš vlastné peniaze, určite to vybav s maminkou. Ako? Jednoducho... ak budeš pozerať nejaký časopis, tak len tak mimochodom povedz, že je to veľmi pekné a aj ty by si takú chcela. Buď povie NIE!, alebo Ti to schváli a môže sa ísť kupovať! Ak povie nie, tak je to na Tebe. ALEBO, si ju môžeš priať na sviatok od kamarátky, alebo tety, sesternice, krstnej mamy... Ale to, že ju máš pre maminou nutajíš, pretože sa raz oprať musí.
http://cn1.kaboodle.com/hi/img/2/0/0/f5/5/AAAAAkE2syoAAAAAAPVWHQ.jpg?v=1208735173000http://s7v1.scene7.com/is/image/JohnLewis/000065793?$fash_product$http://cn1.kaboodle.com/hi/img/2/0/0/163/7/AAAAApelQlkAAAAAAWN63w.jpg?v=1224364501000
3. SKUPINA: čo vedieť vôbec nemusí :D
- napríklad, keby si nájdeš chalana, s ktorým sa máte radi a stretávate sa, nemusí to vedieť. Môžeš sa vyhovoriť, že ideš s kamarátkou, ideš von s babami, krúžok bude trvať o pol hodinku dlhšie... To nie je klamanie. To je len zahmlievanie :-). Ak jej to povedať nechceš, nemusíš. Nepoznám Tvoju maminu, tak nemôžem jednoznačne poradiť, ako jej to máš povedať. Napríklad, moja kamarátka Monika to oznamuje od ôsmych rokov spôsobom: "Mami, hádaj s kým chodím?". Dobré, nie? Ale nie je to vec, ktorá je nutná, aby ju maminka vedela.
- na gynekológiu vôbec nemusíš ísť pri prvej menštruácii (ak nepríde skôr ako v 9 rokoch). To je blud, ktorý si sa určite dočítala v nejakom babskom časopise. Aj ja som to čítala :-). Ideálne je, ak tam zájdeš niekedy po 15. rokoch, alebo ak sa naskytnú nejaké konplikácie (ani po dvoch rokoch nemáš pravidelný cyklus, alebo mávaš veľmi silné bolesti brucha). Ak tam teda pôjdeš v 15. rokoch (alebo aj skôr, ak by si chcela), NIKTO o tom vedieť nemusí. Báť sa ísť tam nemusíš- lekár/ka ako každý iný.

Ako vybrať podprsenku?
- NIKDY nekupuj takú, ktorá má cez stred pásik
- kupuj len takú, ktorá má hladkú plochu (obrázok hore)
- či chceš vypchatú, alebo tenkú, sa musíš už rozhodnúť sama.

Takže Ti to zhniem:
- ak sa nechceš cítiť blbo, o veciach takéhoto tipu hovor "akoby mimochodom".
- aj keď máš maminku rada a nechceš ju uraziť, nemusí všetko vedieť ;-)
- niekedy stačí trošku odvahy. Napríklad si sa pýtala, ako máš povedať mamke, ak dostaneš menštruáciu (odpoveď vyššie). Je to jednoduché. Naberieš odvahu, povieš to raz a máš už navždy pokoj.

Veľa šťastia a odvahy! :-). Čo by ste MISS STEWART poradili vy? Ako (by) ste to riešili?

(ak by si niečo ešte potrebovala, pokojne sa mi ešte ozvy buď na stardoll (smajlik10179), alebo na stardollspions@gmail.com)

4 komentáre:

Lindušatko (sasame12) povedal(a)...

mozes si kupit aj taku co ma cez stred pasik kym povrchova latka ja tenka!!! vobec to nepresvita... viem o tom svoje ver mi mam take dve a ani pri obtiahnutich trickach to neni vidno... potom ked ti je jedna akurat na poslednom haciku zober si vyskusat este o cislo vacsiu tu ked mas najviac stiahnutu je to to iste ako ta o cislo mansia uplne navolno...

Anonymný povedal(a)...

No Podla mna ked si najdes chalana tak by to mala tvoja mamina vediet..naco to tajit..??...ked ho mas rada tak svojej mamine proste vysvetlis ze nerobis nic zle a ze ho mas rada....a s menstruaciou mam tiez svoje skusenosti ja ked som to prvykrat dostala zlakla som sa uplne a povedala som to normalne mamine...viem je to trapne o takychto veciach hovorit ale je lepsie sa zdoverit pretoze najviac nakoho sa mozes spolahnut je podla mna mamina ta vo vsetkom poradi...v mojom pripade 100 percentne a myslim ze aj u viacerych dievcat.......

1ANONYMKA_PORADKYNA1

porridge-lover povedal(a)...

:D ku gynekologovi, keď nemáš žiadne potiaže stačí isť v 17-18 rokoch :)
aaa ja som o frajerovi mojom mamke nepovedala, ja som všetko zahmlievala..ale ver tomu neskor sa to prevalilo :D takže to máš jedno či jej to povieš sama ale aj tak sa to dozvie :P

Alex povedal(a)...

Ty jo 10 alebo 11 rokov a mas chalana??WOW chapem preco jej to povedat nevies :P